Cirkevná základná škola sv. Martina, Radatice sa v rámci zverejnenej Výzvy Mikroprogram Prešovského samosprávneho kraja na predkladanie žiadosti o poskytnutie dotácie pre rok 2021 zapojila do programu ŠPORT, podprogram 1.2. – ŠPORT bežné (neinvestičné) výdavky a zaslala elektronickú žiadosť na projekt: „Zlepšenie technického stavu a obnova vybavenia telocvične“.
Na základe Uznesenia Zastupiteľstva PSK č. 708/2021 zo dňa 3.5.2021 bola na realizáciu projektu schválená dotácia vo výške 3200,- Eur.
Po podpise ZMLUVY č. 1058/2021/OPR o poskytnutí dotácie uzavretej podľa § 51 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, § 8 ods. 5 zákona NR SR č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a na základe Všeobecne záväzného nariadenia Prešovského samosprávneho kraja č. 78/2019 v znení VZN Prešovského samosprávneho kraja č. 85/2020 o poskytovaní dotácií z vlastných príjmov Prešovského samosprávneho kraja sme zrealizovali projekt v mesiacoch august – september 2021.
V rámci realizácie zlepšenia technického stavu boli v telocvični školy vymenené staré, drevené okná, ktoré už mali vyhnité rámy, netesnili, niektoré sa už nedali zavrieť za nové plastové, ktoré boli doplnené vnútornými, ochrannými mrežami. Taktiež boli vymenené vstupné dvere do telocvične.
V rámci obnovy vybavenia telocvične sme zakúpili novú kónickú švédsku debnu.
Výmenou okien a vstupných dverí v telocvični školy sme dospeli k vyššiemu teplotnému komfortu v priestoroch telocvične, ale aj k zvýšeniu bezpečnosti žiakov počas výchovno-vzdelávacieho procesu, ale aj osôb, ktoré telocvičňu školy využívajú v čase, mimo vyučovania.
„Projekt je podporený z rozpočtu Prešovského samosprávneho kraja“
Vážení rodičia,
informujeme Vás o aktuálnych pokynoch k organizačnému zabezpečeniu výchovno-vzdelávacieho procesu v zmysle aktuálne platnej legislatívy: COVID Automatu schváleného vládou SR dňa 18. 11. 2021, vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva SR zverejnených dňa 24. 11. 2021, rozhodnutia ministra školstva zo dňa 26.11.2021 platné od 29.11.2021 a aktualizovaného Školského semafóru zo dňa 26.11.2021.
Oznam pre osoby vstupujúce do objektu školy a školského zariadenia
Písomné vyhlásenie o bezpríznakovost
Písomné vyhlásenie návštevníka o bezpríznakovosti
Oznámenie o výnimke z karantény žiaka
Vážení rodičia,
v súvislosti s nadchádzajúcou návštevou Svätého Otca Františka v Prešove a v Košiciach, a s tým súvisiacim organizačným zabezpečením a bezpečnostnými opatreniami, udeľujem žiakom Cirkevnej základnej školy sv. Martina dňa 14.9.2021 (utorok) riaditeľské voľno.
Na základe vydaného ŠKOLSKÉHO SEMAFORU, ktorého cieľom je udržať bezpečné prostredie v školách a školských zariadeniach po dobu trvania pandémie ochorenia COVID-19, boli stanovené základné prevádzkové podmienky školy vrátane špecifík dodržiavania protiepidemických opatrení a odporúčaní MŠVVaŠ SR. Z manuálu a dokumentov zverejnených na webe MŠVVaŠ SR vyberáme tieto informácie:
Zásadné pravidlá:
Škola dodržiava opatrenia smerujúce k implementácii odporúčaní ÚVZ SR a sú založené na princípe ROR - Rúško, Odstup, Ruky.
Žiaci a zamestnanci musia mať prekryté horné dýchacie cesty počas celého vyučovania podľa aktuálne platnej vyhlášky ÚVZ SR. Výnimku z povinnosti nosiť rúško majú deti do 6 rokov, deti v materskej škole a v registrovaných nesieťových zariadeniach, žiaci so závažnými poruchami autistického spektra, so sluchovým postihnutím, alebo so stredným a ťažkým mentálnym postihnutím a ich pedagógovia.
RANNÝ FILTER A ĎALŠIE OPATRENIA
Z dôvodu bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov a zamestnancov sa každé ráno bude pri vstupe do školy vykonávať ranný filter (meranie teploty) a vykonávať dezinfekcia rúk.
Škola má vyčlenenú jednu miestnosť určenú na bezprostrednú izoláciu osôb s príznakmi infekčného ochorenia.
POVINNOSTI RODIČA
a) Rodič zodpovedá za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode žiaka do školy a pri odchode žiaka zo školy (prekrytie horných dýchacích ciest vhodne zvolenými osobnými ochrannými pomôckami alebo jej stanovenými ekvivalentami v súlade s aktuálne platnými opatreniami ÚVZ SR, dodržiavanie odstupov, dezinfekcia rúk v zmysle aktuálnych opatrení ÚVZ SR).
b) Rodič zabezpečí pre žiaka každý deň minimálne dve rúška (náhradné musí mať pri sebe v prípade potreby) a papierové jednorazové vreckovky.
c) Rodič dodržiava pokyny riaditeľa školy, ktoré upravujú podmienky na školský rok 2021/2022, a rešpektuje opatrenia na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia detí a žiakov (§152 ods. c) zákona č. 245/2008 Z.z.).
d) Rodič predkladá pri prvom nástupe do školy a po každom prerušení dochádzky do školy v trvaní 3 a viac po sebe nasledujúcich dní (vrátane víkendov a sviatkov) „Písomné vyhlásenie o bezpríznakovosti žiaka“ . Toto vyhlásenie má možnosť rodič zaslať aj v elektronickej podobe cez rodičovské konto EduPage pred nástupom žiaka do školy (maximálne deň pred nástupom alebo v deň nástupu ráno pred vyučovaním).
Žiak s príznakmi musí zostať doma. Pokiaľ rodič nevie vylúčiť príznaky, kontaktuje detského lekára.
V prípade, že rodič nepredloží „Písomné vyhlásenie o bezpríznakovosti“, sa žiak považuje za príznakového, a je potrebné, aby rodič kontaktoval všeobecného lekára pre deti a dorast, ktorý ho bude ďalej usmerňovať. Pokiaľ žiak prišiel do školy v sprievode rodiča, nebude mu umožnený vstup do školy a odchádza s rodičom domov. Ak neprišiel žiak v sprievode rodiča, je potrebné žiaka umiestniť do izolačnej miestnosti a bezodkladne kontaktovať rodiča.
Ak si žiak nedopatrením zabudne vyhlásenie doma, rodič má 3 možnosti:
1. odoslať ho škole prostredníctvom ASC agendy (EDUPAGE),
2. poslať scan „Písomného vyhlásenia o bezpríznakovosti“ e-mailom,
3. kontaktovať všeobecného lekára pre deti a dorast, ktorý ho bude ďalej usmerňovať.
e) Rodič môže svojím rozhodnutím ospravedlniť žiaka na 5 po sebe idúcich vyučovacích dní. Pri absencii viac ako 5 po sebe idúcich vyučovacích dní z dôvodu ochorenia musí predložiť „Potvrdenie o chorobe“ od všeobecného lekára pre deti a dorast, v opačnom prípade pôjde o neospravedlnenú neprítomnosť, ktorá môže mať za následok zhoršenú známku zo správania prípadne nutnosť vykonať komisionálne skúšky. Podozrenie zo zneužívania ospravedlňovania dochádzky žiaka preskúmava na podnet školy miestne príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny.
f) V prípade, že je u žiaka podozrenie na COVID-19 (bol v úzkom kontakte s osobou pozitívnou na COVID-19), rodič bezodkladne o tejto situácii informuje triedneho učiteľa alebo riaditeľa školy, aby mohli prijať sprísnené hygienicko-epidemiologické opatrenia. Povinnosťou rodiča je aj bezodkladne nahlásenie karantény škole, ak bola žiakovi nariadená všeobecným lekárom pre deti a dorast alebo miestne príslušným regionálnym úradom verejného zdravotníctva. Za týchto podmienok nemôže žiak navštevovať školu.
g) V prípade, že je u žiaka potvrdené ochorenie na COVID-19, rodič bezodkladne o tejto situácii informuje triedneho učiteľa alebo riaditeľa školy, aby mohli byť obratom identifikované úzke kontakty žiaka za 2 dni pred jeho testovaním.
ODPORÚČANIA PRE RODIČA
a) Odporúčame rodičom predložiť škole „Oznámenie o výnimke z karantény“. Riaditeľ tak v prípade potvrdeného pozitívneho prípadu na ochorenie COVID-19 bude môcť v záujme ochrany zdravia neprekonaných a nezaočkovaných žiakov ich požiadať, aby čo najrýchlejšie opustili priestory školy, no zároveň uplatniť výnimku z karantény na tých žiakov, ktorých sa týka.
Výnimku z karantény v prípade výskytu osoby pozitívnej na ochorenie COVID-19 v triede si môžu uplatniť:
- žiaci, ktorí prekonali ochorenie COVID-19 za posledných 180 dní (na základe výsledku PCR testu, Ag testu, testu na protilátky),
- plne zaočkovaní žiaci alebo žiaci zaočkovaní 1. dávkou do 180 dní od prekonania ochorenia COVID-19.
DOBROVOĽNÉ DOMÁCE SAMOTESTOVANIE
Tí rodičia, ktorí prejavili záujem o dobrovoľné testovanie žiakov Ag testami v domácom prostredí (MŠ odporúča testovanie v pondelok a vo štvrtok ráno pred nástupom do školy), dostanú pre každého žiaka sadu testov na domáce testovanie, ktoré môžu byť využité len pre testovanie žiakov.
V prípade pozitívneho výsledku samotestovania Ag testom žiaka počas školského roka:
1. Žiak zostáva doma – nemôže ísť do školy.
2. Rodič kontaktuje všeobecného lekára pre deti a dorast, ktorý mu stanoví ďalší postup.
3. Rodič oznámi škole, že žiak mal pozitívny výsledok Ag testu, aby škola mohla pristúpiť k sprísneným hygienicko-epidemiologickým opatreniam.
PRERUŠENIE VYUČOVANIA V TRIEDACH
Podľa nového COVID Automatu budú školy otvorené vo všetkých farbách okresov. Na rozdiel od minulého školského roka sa bude prerušovať vyučovanie len v jednotlivých triedach, nie v celej škole. Ak sa v triede vyskytne žiak alebo zamestnanec pozitívny na ochorenie COVID-19, pôjdu žiaci z triedy do 14-dňovej karantény (okrem tých, ktorí si uplatňujú výnimku z karantény). Pokiaľ bude v triede 100% žiakov, ktorí majú výnimku z karantény (sú zaočkovaní alebo prekonali COVID-19), v tejto triede nedôjde k prerušeniu vyučovania. Ak sa osoba pozitívna na ochorenie COVID-19 vyskytne v domácnosti žiaka, zostáva v karanténe len tento žiak. Jeho trieda pokračuje v prezenčnom vyučovaní. Ak je osoba v domácnosti žiaka v karanténe (je úzky kontakt pozitívneho), žiak môže chodiť do školy do momentu, pokiaľ sa u rodiča nepotvrdí ochorenie COVID-19. Rodič má povinnosť nahlásiť karanténu žiaka detskému lekárovi, ktorý na jeho karanténu dohliada.
Písomne vyhlásenie o bezpríznakovosti
Oznámenie o výnimke z karantény
Školský rok 2021/2022 začneme 2. septembra 2021 slávnostnou sv. omšou VENI SANCTE o 8:30 hod. vo farskom kostole sv. Martina.
Po skončení sv. omše pôjdu žiaci 1. ročníka spolu s rodičmi (max. 1 rodič so žiakom) do školy, kde sa stretnú s triednou učiteľkou v triede a bude požehnanie aktoviek. Ak rodič prejaví záujem sprevádzať svoje dieťa až do triedy, je povinný podpísať Vyhlásenie návštevníka o bezpríznakovosti. Tlačivo si môžete stiahnuť a vytlačiť zo stránok školy, alebo vypísať pripravené tlačivo pri vstupe do školy.
Žiaci ostatných ročníkov odchádzajú po sv. omši domov. V tento deň bude možné vyzdvihnúť si prihlášku do ŠKD a na stravovanie v jedálni Materskej školy (po sv. omši pred kostolom).
V piatok, 3.9.2021, budú triednické hodiny (1. stupeň - 4 vyučovacie hodiny, 2. stupeň – 5 vyučovacích hodín) a odovzdávanie učebníc. Je potrebné priniesť si tašky.
Prevádzka ŠKD bude od 3.9.2021 na základe vyplnenej žiadosti o prijatie dieťaťa do ŠKD. Ďeťom, ktoré pôjdu do ŠKD je potrebné pribaliť väčšiu desiatu, nakoľko sa ešte obedy v školskej jedálni nebudú podávať.
Žiadame rodičov, aby pred nástupom žiakov do školy podali elektronicky (prostredníctvom rodičovského konta na Edupage) Písomné vyhlásenie o bezpríznakovosti dieťaťa, alebo si tlačivo stiahli, vytlačili a podpísané odovzdali v piatok ráno pri príchode do školy.
Pri vstupe do školy sa bude naďalej vykonávať ranný filter - meranie telesnej teploty a dezinfekcia rúk. Žiaci sú povinní mať počas vyučovania prekryté horné dýchacie cesty rúškom.
Zoznam pomôcok pre 2. stupeň
MAT – č. 460 x1, (5. ročník – č. 460 x 2)
SJL – č. 564 , č. 544 – 2x len 5. ročník (ostatné ročníky pokračujú v zošitoch)
ANJ – č. 564, č. 644 len 5. ročník (ostatné ročníky pokračujú v zošitoch)
NEJ - č. 564, len 5. ročník (ostatné ročníky pokračujú v zošitoch)
DEJ – č. 544
OBN – č. 544
BIO – č. 464
CHE – č. 460
GEO – č. 464
FYZ – č. 460
HUV – č. 464 len 5. ročník (ostatné ročníky pokračujú v zošitoch)
KNB – pokračujú v zošite z minulého ročníka
TEV – tričko, kraťasy, tepláky, cvičky, botasky s bielou podrážkou, ponožky
VYV – 2 eurá
Hygienické vrecúško – 2x rúško, 3x vyťahovacie vreckovky, 3x toaletný papier (antibakteriálne mydlo, papierové utierky na ruky zabezpečuje škola)
Prezúvky so svetlou podrážkou, nie kroksy
INÉ :Pravítko s ryskou, dlhé pravítko, uhlomer, kružidlo, podložky do čistých zošitov, farebné perá, farbičky, tyčinkové lepidlo a zvýrazňovače
Čo potrebuje žiak 1. stupňa
Prezuvky so svetlou podrážkou – ak sa dá - NIE kroksy.
Telocvičný úbor – tričko, krátke nohavice, tenisky so svetlou podrážkou, ponožky, tepláková súprava
Hygienické potreby – 2x rúška, 3x vyťahovacie vreckovky, 3x toaletný papier (antibakteriálne mydlo, papierové utierky na ruky zabezpečuje škola)
Písacie potreby - atramentové pero, 2 ceruzky č.2, malé pravítko, farbičky 12 ks, mäkkú gumu, tyčinkové lepidlo, farebné pero – nie červené, strúhadlo so zásobníkom.
Výtvarná výchova – poplatok za pomôcky na tento šk. rok:
Druhý stupeň – 2 eurá
Všetko označiť menom!
Zošity do 1. ročníka
Štvorčekovaný č. 5110 – 1 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 510 - 3 ks
zošit č. 511 s pomocnou linajkou – 4 ks
malý hrubý slovník na oznamy
Zošity do 2. ročníka
Malý, riadkovaný č. 523 – 5 ks
Malý, riadkovaný č. 512 – 4 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 510 - 3 ks + papierové podložky s riadkami
malý hrubý slovník na oznamy
notový zošit
Zošity do 3. ročníka
Malý, riadkovaný č. 523 – 11 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 520 – 1 ks + papierová podložka s riadkami
malý hrubý slovník na oznamy
notový zošit
Zošity do 4. ročníka
Malý, riadkovaný č. 523 – 10 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 520 – 1 ks + papierová podložka s riadkami
malý riadkovaný zošit na zápis domácich úloh č. 524 – 1 ks
malý hrubý slovník na oznamy
kružidlo
notový zošit
Počet zošitov je orientačný – k začiatku šk. roka. V priebehu roka, po zapísaní, bude potrebné zošity dokupovať podľa potreby.
Vážení rodičia,
v utorok 17.8.2021 prebehla tlačová beseda ministra školstva k novému školskému roku, na základe ktorej Vám prinášame niektoré informácie.
V školskom roku 2021/2022 sa školy budú opäť riadiť takzvaným „Školským semafórom“.
Jednou zo zmien oproti minulému školskému roku je, že test (Ag/PCR) nebude podmienkou na nástup do školy, avšak pre tých, ktorí majú záujem, rezort poskytol možnosť dať otestovať žiakov PCR kloktacími testami (jednorázovo na začiatku šk. roka).
Okrem toho žiakom základných škôl, ktorých rodičia prejavia záujem, budú poskytnuté prostredníctvom štátnych hmotných rezerv antigénové testy na dobrovoľné samotestovanie doma.
V najbližších dňoch vás budeme kontaktovať prostredníctvom Edupage, aby sme zistili Váš záujem. V prípade záujmu škola zabezpečí kloktacie testy, ako aj antigénové testy na domáce testovanie.
Ostatné informácie k nástupu do školy postupne spracujeme a zverejníme na našej webovej stránke.
Prajeme príjemný zvyšok prázdnin.
Riaditeľ Cirkevnej základnej školy sv. Martina, Radatice 199 vyhlasuje výberové konanie na obsadenie pracovného miesta asistent učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením. Termín na podanie žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 18.augusta 2021.
Bližšie informácie nájdete v priloženom dokumente.
Vážení rodičia!
Od 1. augusta 2021 sa ukončuje celoplošné poskytovanie dotácií na stravu (tzv. OBEDY ZADARMO). Nárok na dotáciu budú mať len žiaci školy žijúci v domácnosti, ktorej sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi, alebo ktorej príjem je najviac vo výške životného minima. Dotáciu na obedy je možné po novom požiadať aj na dieťa, za ktoré si ani jeden z rodičov neuplatňuje / nemôže uplatniť daňový bonus.
Žiadame rodičov žiakov základnej školy, ktorí budú mať nárok na dotáciu na stravu, aby to nahlásili emailom na adresu skola@czsradatice.sk, alebo ekonomradatice@gmail.com do 31.7.2021. Zároveň je potrebné do uvedeného dátumu doručiť do školy (vhodiť do poštovej schránky vedľa hlavného vchodu):
Škola následne na základe doručených potvrdení o HN, o ŽM, čestných vyhlásení požiada o pridelenie dotácie na týchto žiakov.
Rodičia žiakov ZŠ, ktorí na dotáciu nemajú nárok a budú mať v školskom roku 2021/2022 záujem o stravovanie pre svoje dieťa, vyplnia v septembri prihlášku na stravovanie v školskej jedálni, pričom za obedy budú hradiť stanovený poplatok.
Vážení rodičia,
oznamujeme Vám, že externé testovanie žiakov 9. ročníka základných škôl a žiakov 4. ročníka gymnázií s osemročným vzdelávacím programom v školskom roku 2020/2021 (Testovanie 9 2021) sa uskutoční dňa 9. júna 2021 (streda) z predmetov matematika, slovenský jazyk a literatúra.
Pre žiakov, ktorí sa z objektívnych príčin nezúčastnia testovania v riadnom termíne sa uskutoční náhradný termín Testovania 9 2021 dňa 24. júna 2021.
Zároveň Vám dávame do pozornosti Špecifikácie testov T9 2021 zverejnené na stránke https://www.nucem.sk/sk/merania/narodne-merania/testovanie-9/roky/2020-2021 v časti Dokumenty na stiahnutie.
Vážení rodičia,
v zmysle Vyhlášky 200/2021 Úradu verejného zdravotníctva SR, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k režimu vstupu osôb do priestorov prevádzok a priestorov zamestnávateľa platnej od 30.4.2021 a vzhľadom na momentálnu epidemiologickú situáciu v okrese Prešov sa zákonní zástupcovia žiakov ani žiaci 2. stupňa základnej školy už nemusia preukazovať potvrdením o negatívnom výsledku PCR, alebo Ag testu. Zákonný zástupca vypĺňa iba Vyhlásenie o bezinfekčnosti, ktoré donesú žiaci v pondelok ráno, alebo ho zašlú elektronicky prostredníctvom aplikácie EDUPAGE.
Naďalej sa bude každé ráno vykonávať ranný filter. Do školy môžu prísť iba žiaci, ktorí neprejavujú príznaky akútneho ochorenia, resp. ak rodina nie je v karanténe. Nosenie rúšok (nemusí byť repirátor) je v priestoroch školy pre žiakov, aj zamestnancov školy naďalej povinné.
Vyhlásenie o bezinfekčnosti (od 3.5.2021)
Vážení rodičia, milí žiaci,
vzhľadom na priaznivý vývoj epidemiologickej situácie na Slovensku sa žiaci 5. – 7. ročníka od 26.4.2021 vracajú na prezenčné vyučovanie. Tešíme sa na ich návrat do školy . Fyzický návrat do školy je dôležitý z dôvodu priameho a nenahraditeľného kontaktu s vyučujúcimi, ale aj z dôvodu socializácie so svojimi rovesníkmi..
Žiaci sa nemusia obávať nástupu do školy. Vyučujúci budú počas prvých týždňov minimalizovať stresové situácie, budú vytvárať bezpečné prostredie bez strachu z písomiek a skúšania. Počas prvých dvoch adaptačných týždňov sa budú žiaci učiť podľa upraveného rozvrhu hodín, učivo hlavne opakovať a precvičovať. Budú mať dostatok času na obnovenie pracovných a študijných návykov a na postupnú záťaž.
Nástup žiakov 2. stupňa na prezenčné vyučovanie je podmienený predložením negatívneho výsledku z PCR, alebo antigénového testovania žiaka a jedného zákonného zástupcu žijúceho v spoločnej domácnosti (k nahliadnutiu) nie staršieho ako 7 dní a podpísaným čestným vyhlásením o bezinfekčnosti.
Výnimky z testovania:
Je potrebné predložiť fotokópiu dokladu, že osoba spadá medzi jednotlivé výnimky.
Po príchode do školy prejdú žiaci ranným filtrom – meranie teploty a dezinfekcia. Žiaci 2. stupňa musia mať v priestoroch školy nasadený respirátor, alebo rúško.
Prosíme Vás, aby ste využili možnosť a potrebné tlačivá (čestné vyhlásenie a výsledky testov) zasielali elektronicky, prostredníctvom aplikácie EDUPAGE, alebo internetových stránok školy.
Stravovanie v školskej jedálni: ak má žiak záujem o stravovanie v jedálni, je potrebné sa na odber stravy prihlásiť najneskôr do piatku 22.4.2021 na tel. čísle: 051/ 77 96 221
V piatok 23.4.2021 prebehne v škole testovanie žiakov 5. – 9. ročníka, ktorých zákonný zástupca súhlasil s kloktacími testami.
Časový harmonogram testovania:
Pred samotným kloktaním sa nesmie dve hodiny jesť, piť, kloktať, umývať zuby, žuvať žuvačku.
Žiaci, ktorí sa v piatok zúčastnia testov po prvýkrát, predložia pred testovaním podpísaný Formulár k odberu vzorky.
Žiaci, ktorí sa nezúčastnia kloktacích testov sa pri nástupe do školy v pondelok 26.4.2021 preukážu negatívnym výsledkom testu z antigénového testovania! Odporúčame využiť možnosť testovania v sobotu 24.4.2021 v priestoroch OcÚ Radatice
Vážení rodičia,
na základe rozhodnutia ministra školstva sa od 19.4.2021 obnovuje prezenčné vzdelávanie pre žiakov 8. a 9. ročníka. Škola bude pri nástupe žiakov dodržiavať všetky pokyny a usmernenia tak, aby zabezpečila bezpečný návrat žiakov do školy v súlade s odporúčanými hygienickými opatreniami a ich postupnú adaptáciu na výchovno – vzdelávací proces v prezenčnej forme.
Účasť na vyučovaní bude podmienená pretestovaním zákonného zástupcu a taktiež žiaka 2. stupňa.
V pondelok ráno pri vstupe do školy žiak odovzdá vypísané a podpísané čestné vyhlásenie o bezinfekčnosti a predloží k nahliadnutiu výsledok svojho testu a testu zákonného zástupcu, ktorý nesmie byť starší ako 7 dní.
Vyhlásenie je možné podať aj elektronický prostredníctvom aplikácie Edupage. Aj v tomto prípade je potrebné priložiť do prílohy vyhlásenia oskenované/sfotené certifikáty z testovania, resp. snímku obrazovky mobilu so SMS správou o výsledku testovania. Odporúčame vám absolvovať testovanie v priebehu víkendu 17.- 18.4.2021
Žiaci, ktorí súhlasili s kloktacími testami ich absolvujú v piatok 16.4.2021 (presný čas upresníme) Pred samotným testom je potrebné odovzdať vypísaný formulár.
Výnimky z testovania:
Po príchode do školy prejdú žiaci ranným filtrom – meranie teploty a dezinfekcia. Žiaci 2. stupňa musia mať v priestoroch školy nasadený respirátor.
V prípade, ak zákonný zástupca, alebo žiak neabsolvuje testovanie a z tohto dôvodu sa žiak nebude zúčastňovať prezenčného vyučovania, škola eviduje neprítomnosť žiaka podľa týchto podmienok:
V týchto prípadoch nemá zákonný zástupca nárok na tzv. „pandemickú OČR“.
Stravovanie: ak má žiak záujem o stravovanie v jedálni, je potrebné sa na odber stravy prihlásiť najneskôr do piatku 16.4.2021 na tel. čísle: 051/ 77 96 221
Vážení rodičia,
veríme, že aj Vy chápete, že návrat Vášho dieťaťa do školy je dôležitý z dôvodu priameho a nenahraditeľného kontaktu s vyučujúcimi, ale aj znovuobnovenia socializácie a rovesníckeho správania.
Žiaci sa nemusia obávať nástupu do školy. Vyučujúci budú minimalizovať stresové situácie, budú vytvárať bezpečné prostredie bez strachu z písomiek a skúšania. Počas prvých dvoch týždňov sa bude učivo iba opakovať a precvičovať. Žiaci budú mať dostatok času na obnovenie pracovných a študijných návykov a na postupnú záťaž.
Najčastejšie otázky k obnoveniu prezenčnej výuky
TERMÍN: 12.4.2021. - 13.4.2021
Na základe pretrvávajúcej pandémie COVID-19 a na základe odporúčania Ministerstva školstva vedy výskumu a športu SR sa zápis do 1. ročníka Cirkevnej základnej školy sv. Martina, pre školský rok 2021/2022 uskutoční v dňoch 12. apríla 2021 - 13.apríla 2021 vyplnením ELEKTRONICKEJ PRIHLÁŠKY na internetovej stránke školy. Pokiaľ Vám situácia neumožní zapísať vaše dieťa v danom termíne môžete tak urobiť najneskôr do 30. apríla 2021 po predchádzajúcom telefonickom kontakte so školou.
Ak nemáte možnosť vyplniť prihlášku elektronicky, tlačivo si môžete vyzdvihnúť a vypísať v budove školy v čase medzi 8,00 – 15,00 hod. Z dôvodu dodržania aktuálne platných hygienických nariadení je potrebné, aby ste sa telefonicky alebo mailom ohlásili a dohodli si vopred presný čas návštevy (Tel.: 051/77 96 210, Mobil: 0915 934 401, Email: skola@czsradatice.sk).
Do 1. ročníka na školský rok 2020/2021 sa zapisujú deti narodené od 1.9.2014 do 31.8.2015 a deti, ktoré mali v minulom šk. roku odklad školskej dochádzky.
Po prijatí a zaevidovaní elektronických prihlášok Vás budeme telefonicky alebo emailom informovať o ďalšom postupe zápisu do 1. ročníka.
O prijatí – neprijatí, žiaka na základné vzdelávanie do Cirkevnej základnej školy sv. Martina rozhodne riaditeľ školy a oznámi zákonným zástupcom žiaka písomným rozhodnutím do 15. júna 2021.
V prípade akýchkoľvek otázok ohľadom zápisu, nás môžete kontaktovať prostredníctvom školského e-mailu skola@czsradatice.sk, alebo na tel. čísle: 051/77 96 210, 0915 934 401.
Za pochopenie Vám vopred veľmi pekne ďakujeme a tešíme sa na vzájomnú spoluprácu pri výchove a vzdelávaní Vašich detí.
Vážení rodičia,
na základe zlepšujúcej sa epidemiologickej situácie Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu predpokladá, že po veľkonočných prázdninách nastane zmena, a s veľkou pravdepodobnosťou sa začneme riadiť nie celoslovenským, ale regionálnym COVID automatom. Tým by sa otvorila možnosť plnohodnotného obnovenia prezenčného vyučovania na 2. stupni v základných školách, a to nasledovne:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR má mimoriadny záujem udržať prostredie škôl bezpečné, a preto ponúka pre žiakov 2.stupňa základných škôl možnosť pravidelného PCR testovania kloktacími testami.
V súvislosti s tým, potrebujeme zistiť váš predbežný záujem o túto formu testovania, a to zozbieraním tlačív Príloha č. 1A „Súhlas dotknutej osoby“ a Príloha č. 1B „Zber údajov“, ktoré sú potrebné pre vykonanie testovania žiaka.
Z tohto dôvodu Vás prosíme, aby ste si predmetné tlačiva vypísali, vytlačili, podpísali a vyplnené najneskôr 30.3.2021 (UTOROK) do 12,00 hod. doručili do školy (vhoďte do poštovej schránky vedľa hlavného vchodu). Na základe týchto súhlasov budeme objednávať kloktacie testy.
Ak nemáte možnosť vytlačiť si dokumenty, môžete si ich vyzdvihnúť pri hlavnom vchode školy.
Testovanie kloktaním je dobrovoľné. V prípade nezáujmu zákonného zástupcu o testovanie svojho dieťaťa kloktaním môže byť žiak 2. stupňa naďalej testovaný antigénovými testami.
Testovanie žiakov 2.stupňa by sa malo uskutočniť po veľkonočných prázdninách v 14.týždni. O presnom termíne Vás budeme včas informovať.
Informácie o kloktacích testoch na školách: https://www.minedu.sk/kloktacie-testy-na-skolach/
Ukážka priebehu kloktacieho testu: https://www.youtube.com/watch?v=GI9pV_YmlmA&t=5s
Dokumenty na vytlačenie:
Príloha 1A - Súhlas dotknutej osoby
Milí rodičia a žiaci,
v dňoch od 22.2.2021 - 26.2.2021 sú jarné prázdniny. Vyučovanie ani dištančné vzdelávanie v týchto dňoch nebude prebiehať. Prajeme vám príjemné prežitie prázdninových dní, oddýchnite si a načerpatie energiu a sily do ďalšieho obdobia.
Ak sa situácia nezmení nástup do školy na prezenčné vyučovanie pre žiakov 1. stupňa je 1.3.2021 (potrebné vyhlásenie rodiča o bezinfekčnosti a kópia negatívneho výsledku z PCR alebo Ag testu starého nie viac, ako 7 dní). Žiaci II. stupňa budú pokračovať v dištančnom vzdelávaní. O prípadných zmenách vás budeme informovať.
Vážení rodičia,
na základe rozhodnutia ministra školstva vedy výskumu a športu zo dňa 5.2.2021 obnovujeme od 8.2.2021 prezenčné vyučovanie žiakov 1. – 4. ročníka a zároveň aj činnosť Školského klubu detí v základnej škole. Podmienkou účasti žiaka na prezenčnom vyučovaní je pretestovanie jedného zákonného zástupcu žijúceho v spoločnej domácnosti so žiakom antigénovým alebo PCR testom. Negatívny výsledok nesmie byť starší ako 7 kalendárnych dní.
Zároveň umožňujeme vybraným žiakom 2. stupňa, ktorí nemajú prístup k dištančnému vzdelávaniu, alebo majú ťažkosti s dištančným vzdelávaním prezenčnú výučbu v škole v skupinke 5+1 (5 žiakov + 1 vyučujúci). Podmienkou je negatívny výsledok Ag alebo PCR testu žiaka a jedného zákonného zástupcu žijúceho v spoločnej domácnosti, nie starší ako 7 kalendárnych dní.
Pred nástupom detí do školy v pondelok 8. 2. 2021 je nutné doniesť Čestné vyhláseniehttps://czsradatice.sk zákonného zástupcu o bezinfekčnosti a negatívnom výsledku testu za každé dieťa zvlášť. Čestné vyhlásenie si môžete vyzdvihnúť pri testovaní na odbernom mieste v sále OcÚ, vytlačiť zo stránky školy, alebo zadať elektronicky po prihlásení rodičovským kontom na stránke školy https://czsradatice.sk .
postup pre rodičov žiakov 1. stupňa: http://help.edupage.sk/?lang_id=2&p=u38/u178/u1595
postup pre rodičov žiakov 2. stupňa: http://help.edupage.sk/?lang_id=2&p=u38/u178/u1601
Vzhľadom na to, že sme do poslednej chvíle nevedeli, či sa školy otvoria, nebolo možné zabezpečiť žiakom školy na pondelok 8.2.2021 obedy v školskej jedálni. Preto prosíme rodičov, aby svojím deťom, ktoré ostávajú po vyučovaní v družine, zabalili väčšiu desiatu.
Čestné vyhlásenie - zákonný zástupca žiaka - 1. stupeň
Čestné vyhlásenie - zákonný zástupca žiaka - 2. stupeň