Milí rodičia,
máme za sebou 1. polrok školského roka 2020/2021. Zvyčajne v posledný deň, na poslednej vyučovacej hodine 1. polroku dostávali žiaci výpisy klasifikácie. Vzhľadom na súčasné opatrenia a prebiehajúce dištančné vzdelávanie nie je možné odovzdať žiakom výpisy osobne, preto ich budeme posielať elektronicky, prostredníctvom internetovej žiackej knižky ako pdf dokument.
Prosíme Vás, aby ste si výpis pozreli a podpísali ho. (prostredníctvom aplikácie Edupage , alebo po prihlásení na stránke www.czsradatice.sk ) Výpis nie je potrebné tlačiť. Po návrate do školy ho žiaci dostanú vytlačený a podpísaný tr. učiteľom.
Na základe usmernenia MŠVVaŠ SR k hodnoteniu žiakov základných škôl v šk. roku 2020/2021 počas mimoriadnej situácie a núdzového stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 zo dňa 9.12. 2020 rozhodol riaditeľ školy, po prerokovaní v pedagogickej rade Cirkevnej základnej školy sv. Martina Radatice, o spôsobe hodnotenia žiakov za I. polrok šk. roku 2020/2021 nasledovne:
Pri hodnotení žiakov za 1. polrok 2020/2021 bude využitá klasifikácia žiakov počas prezenčného vzdelávania (vyučovania v škole), a to:
Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiaka počas dištančného vzdelávania budú získavané:
Celkové hodnotenie žiakov za 1. polrok školského roka 2020/2021:
Výpis slovného hodnotenia alebo klasifikácie prospechu a správania žiaka za 1. polrok bude vydaný žiakom k 31.1.2021. V prípade nemožnosti hodnotenia žiaka pre nedostatok podkladov pre jeho hodnotenie, nezapájanie sa do online vzdelávania, môže byť takýto žiak hodnotený k 31.3.2021.
Vážení rodičia,
na základe rozhodnutia ministra školstva Slovenskej republiky zo dňa 5.1.2021 sa vzhľadom na momentálnu epidemiologickú situáciu na Slovensku prerušuje od 11.1.2021 školské vyučovanie v školách a v školských zariadeniach.
V týždni od 11. januára 2021 do 17. januára 2021 bude vyučovanie na I. aj II. stupni základnej školy prebiehať dištančnou formou, prostredníctvom online vyučovacích hodín.
Online vyučovanie:
I. stupeň - informácie o online vyučovaní poskytnú triedni učitelia rodičom prostredníctvom Edupage do konca týždňa.
II. stupeň - online vyučovanie bude pokračovať, tak ako pred prázdninami, podľa upraveného rozvrhu platného od 26.10.2020.
Dúfame, že sa situácia čoskoro zmení a deti sa budú môcť vrítiť do škôl plnohodnotne sa učiť a vzdelávať.
Nižšie uvádzame tabuľku Návrat žiakov do škôl.
Na základe vyjadrenia ministra školstva upozorňujeme, že ide o predbežné informácie a termíny, aby sa školy aj rodičia vedeli zariadiť. Tieto informácie a termíny sa vzhľadom na situáciu môžu ešte zmeniť. Prosíme Vás, aby ste pravidelne sledovali webovú stránku školy, aby ste včas zaregistrovali prípadné zmeny.
Na základe rozhodnutia Ministra školstva, vedy, výskumu a športu z 11. 12. 2020 sa vianočné prázdniny v školskom roku 2020/2021 uskutočnia v termíne od 21. decembra 2020 do 08. januára 2021.
Vyučovanie po vianočných prázdninách začína v pondelok 11. januára 2021. O podmienkach nástupu žiakov do školy Vás ešte budeme informovať.
Vážení rodičia,
na základe rozhodnutia RÚVZ v Prešove, z dôvodu výskytu pozitívneho prípadu Covid-19 v škole, nariaďujem žiakom 1. - 4. ročníka Cirkevnej základnej školy sv. Martina od 11.12.2020 – 18.12.2020 dištančné vzdelávanie. Vyučovanie bude prebiehať online formou.
Zároveň Vás upozorňujem, že v čase do 19.12.2020 je potrebné obmedziť kontakty a sledovať zdravotný stav detí. V prípade výskytu príznakov ochorenia je potrebné kontaktovať svojho ošetrujúceho detského lekára.
Vážení rodičia,
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky zverejnilo na svojich stránkach aktualizované znenie Usmernenia k opatreniam vyplývajúcim z druhého kola celoplošného testovania „Spoločná zodpovednosť“ (8. 11. 2020) pre testované okresy, aj netestované okresy. Prosíme, aby ste sa s daným usmernením oboznámili.
Taktiež bolo zverejnené aktualizované Vyhlásenie zákonného zástupcu o bezinfekčnosti, ktoré sú žiaci 1. - 4. ročníka povinní predložiť 10.11.2020 ráno pri nástupe do školy po prázdninách.
Predmetné vyhlásenie môžete podať aj elektronicky prostredníctvom Vášho počítača po prihláseni na stránke školy, alebo prostredníctvom rodičovského konta v mobilnej aplikácii Edupage. Návod, ako je možné podať vyhlásenie elektronicky, nájdete na stránkach https://bit.ly/3lf0W1Q
Usmernenie MŠVVŠ SR (aktualizované 8.11.2020)
Vyhlásenie zákonného zástupcu o bezinfekčnosti (aktualizované 8.11.2020)
Vážení rodičia,
MŠVVŠ SR zverejnilo dňa 1.11.2020 nové usmernenie k opatreniam vyplývajúcim z celoplošného testovania „Spoločná zodpovednosť“. Prosíme Vás, aby ste sa daným usmernením oboznámili. Zároveň bolo zverejnené aj nové aktualizované tlačivo - Vyhlásenie zákonného zástupcu o bezinfekčnosti, ktoré sú žiaci 1. - 4. ročníka povinní predložiť ráno 3.11.2020 pri nástupe do školy.
Usmernenie MŠVVŠ SR "Spoločná zodpovednosť"
Vyhlásenie zákonného zástupcu o bezinfekčnosti (aktualizované 01.11.2020)
Riaditeľ školy oznamuje žiakom a ich rodičom, že jesenné prázdniny pre žiakov základnej školy budú v dňoch:
30.10.2020 / piatok / - 02.11.2020 / pondelok /
06.11.2020 / piatok / - 09.11.2020 / pondelok /
Ak bude situácia v škole po plošnom testovaní priaznivá, v utorok 3.11.2020 sa všetci žiaci 1. - 4. ročníka vrátia do školy a bude prebiehať prezenčná výučba podľa riadneho rozvrhu hodín.
Zákonný zástupca žiaka predloží po celoplošnom testovaní pri prvom nástupe žiaka do ZŠ Vyhlásenie zákonného zástupcu o bezinfekčnosti.
Žiaci 1.-4.ročníka, ktorí majú nad 10 rokov sa musia pri nástupe do školy po prázdninách preukázať negatívnym výsledkom RT-PCR testu alebo antigénového testu. V opačnom prípade sa daný žiak nemôže zúčastňovať prezenčnej výučby.
Tlačivo na stiahnutie:
Vyhlásenie o bezinfekčnosti od 01_11_2020
Jesenné prázdniny I. 30.10.2020 (piatok) - 2.11.2020 (pondelok)
Jesenné prázdniny II. 6.11.2020 (piatok) - 9.11.2020 (pondelok)
1. stupeň
2. stupeň
Pre žiakov z toho vyplývajú nasledujúce povinnosti:
Pre zákonných zástupcov žiaka z toho vyplývajú nasledujúce povinnosti:
Riaditeľ CZŠ sv. Martina vyhlasuje voľby do Rady školy z radov rodičov žiakov školy. Voľby sa uskutočnia 24. septembra 2020 o 16:30 počas plenárneho zasadnutia rodičovského spoločenstva. Plenárne zasadnutie RS sa uskutoční v telocvični školy za dodržania opatrení k zamedzeniu šírenia ochorenia COVID19 (rúška, dezinfekcia rúk, sedenie s odstupmi, vetranie v miestnosti).
Podľa § 1 ods. 6 Vyhlášky MŠ SR č. 291/2004 Z.z., ktorou sa určujú podrobnosti o spôsobe ustanovenia orgánov školskej samosprávy, voľby do rady školy sa môžu uskutočniť, ak je prítomná nadpolovičná väčšina oprávnených voličov. Ak sa nezíde nadpolovičná väčšina oprávnených voličov, riaditeľ školy vyhlási opakovanú voľbu, pričom sa pri opakovanej voľbe podmienka účasti nadpolovičnej väčšiny nevyžaduje. Teda v prípade, ak sa voľba rodičov žiakov do rady školy z dôvodu neprítomnosti nadpolovičnej väčšiny oprávnených voličov nebude môcť uskutočniť v pôvodnom termíne, riaditeľ školy vyhlási nový termín voľby rodičov žiakov školy do rady školy.
V zmysle § 8 ods. 4 Vyhlášky MŠ SR č. 291/2004 Z.z., ktorou sa určujú podrobnosti o spôsobe ustanovenia orgánov školskej samosprávy, o ich zložení, o ich organizačnom a finančnom zabezpečení, môžu rodičia pri voľbe zástupcu rodičov do orgánu školskej samosprávy uplatniť len jeden hlas bez rozdielu počtu ich detí v škole alebo v školskom zariadení. Vzhľadom na to, že jeden rodič, aj za predpokladu, že má v škole viacero detí môže hlasovať len raz, odporúčam, aby sa voľby kandidátov za rodičov žiakov do Rady školy v súvislosti s epidemiologickou situáciou ochorenia COVID-19, zúčastnil len jeden z rodičov.
Prosím rodičov, aby si na hlasovanie priniesli vlastné pero.
Mgr. Ondrej Jurašek
riaditeľ školy
Vážení rodičia!
Na základe pokynov Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR sa počas obdobia od 2.9. 2020 do 14.9.2020 neorganizujú hromadné podujatia, ani hromadné otvorenie školského roka 2020/2021. Z tohto dôvodu sa tohto roku slávnostná omša Veni Sancte neuskutoční.
Otvorenie školského roka 2020/2021 sa uskutoční za prísnych hygienických opatrení /rúška, rozostupy pri príchode do školy a dezinfekcia/.
Slávnostné privítanie prvákov bude o 8,30 hod. za účasti jedného z rodičov v 1.A triede. Prváci nech si donesú aj aktovky.
Žiaci 2. až 9. ročníka budú mať slávnostné otvorenie školského roka o 8,30 hod. v triedach so svojimi triednymi učiteľmi.
Prosím, aby ste do školy prichádzali postupne, zbytočne sa pred školou nezdružovali, dodržiavali odstup, priebežne absolvovali ranný filter (povinné meranie teploty bez jej zaznamenávania) a išli do svojej triedy.
Pripomíname Vám, že hneď v prvý deň (streda 2.9.2020) je potrebné odovzdať (v triede triednym učiteľom) vypísané a podpísané tlačivá: Zdravotný dotazník a Vyhlásenie o bezinfekčnosti žiaka. Tlačivá si môžete stiahnuť z internetových stránok školy, alebo vyzdvihnúť vytlačené v škole.
Vážení rodičia,
v súvisloti s opatreniami na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19 je pred začiatkom nového školského roka potrebné, aby ste sa oboznámili s Pokynmi pre rodičov a žiakov školy platných pre obdobie školského roka 2020/2021. Povinnosťou zákonného zástupcu každého žiaka našej školy je vyplniť a podpísať tlačivo Zdravotný dotazník a Vyhlásenie o bezinfekčnosti žiaka. Tlačivá je možné stiahnuť a vytlačiť, alebo ak nemáte túto možnosť, môžte si ich vyzdvihnúť v škole. Vypísané a podpísané dokumenty žiaci odovzdajú pred nástupom do školy.
Ďalšie informácie k začiatku školského roka zverejníme čoskoro.
Pokyny pre rodičov a žiakov na obdobie školského roku 2020/2021
Zdravotný dotazník a vyhlásenie rodiča
Vyhlásenie o bezinfekčnosti žiaka
Manuál pre základné školy a školské zariadenia
Čo potrebuje žiak 1. stupňa
Prezuvky so svetlou podrážkou – ak sa dá - NIE kroksy.
Telocvičný úbor – tričko, krátke nohavice, tenisky so svetlou podrážkou, ponožky, tepláková súprava
Hygienické potreby - 2 rúška, 2 vyťahovacie vreckovky, 2 toaletný papier (antibakteriálne mydlo, papierové utierky na ruky zabezpečuje škola)
Písacie potreby - atramentové pero, 2 ceruzky č.2, malé pravítko, farbičky 12 ks, mäkkú gumu, tyčinkové lepidlo, farebné pero – nie červené.
Výtvarná výchova – poplatok za pomôcky na tento šk. rok pre 2. – 9. ročník - 4 eurá.
Všetko označiť menom!
Zošity do 1. ročníka
Štvorčekovaný č. 5110 – 1 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 510 - 2 ks
zošit č. 511 s pomocnou linajkou – 3 ks
malý hrubý slovník na oznamy
Zošity do 2. ročníka
Malý, riadkovaný č. 523 – 4 ks
Malý, riadkovaný č. 512 – 4 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 510 - 2 ks + papierové podložky s riadkami
malý hrubý slovník na oznamy
notový zošit
Zošity do 3. ročníka
Malý, riadkovaný č. 523 – 10 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 520 – 1 ks + papierová podložka s riadkami
malý hrubý slovník na oznamy
Zošity do 4. ročníka
Malý, riadkovaný č. 523 – 10 ks
malý, tenký, čistý zošit č. 520 – 1 ks + papierová podložka s riadkami
malý hrubý slovník na oznamy
kružidlo
Počet zošitov je orientačný – k začiatku šk. roka. V priebehu roka, po zapísaní, bude potrebné zošity dokupovať podľa potreby.
Riaditeľ Cirkevnej základnej školy sv. Martina, Radatice 199 vyhlasuje výberové konanie na obsadenie pracovných miest pedagogický asistent a školský špeciálny pedagóg v rámci zapojenia sa školy do národného projektu "Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II". Bližšie informácie nájdete v priloženom dokumente.
Po dištančnom vzdelávaní sme sa v júni vytešovali z učenia v škole, na ihrisku. Druháci pokračovali v aktivitách projektu "My sme malí objavitelia". Ten sa realizoval vďaka podpore Nadačného fondu T-Systems Slovakia spravovaného Karpatskou nadáciou
. Oboznámili sme sa s netradičným materiálom, precvičili sme si čítanie s porozumením. Tak vznikli rúška, ozdobené lyžičky, prívesky, fajnový koláčik, či vyšívané obrázky.
Na základe Usmernení MŠVVaŠ SR a zriaďovateľa školy po mimoriadnom prerušení kvôli prevencii nákazy COVID-19 dochádza od 22. 6. 2020 k otvoreniu všetkých ročníkov ZŠ za dodržania potrebných hygienicko-epidemiologických nariadení RÚVZ. Pre žiakov, ktorí nenastúpia na dobrovoľné vyučovanie do školy, bude naďalej zabezpečené vzdelávanie dištančnou formou.
Pokyny k nástupu do školy:
Zákonný zástupca predkladá pri prvom nástupe žiaka do základnej školy, alebo po každom prerušení dochádzky žiaka do základnej školy v trvaní viac ako tri dni, písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie. Vytlačené a podpísané vyhlásenie odovzdajú žiaci 6. – 9. ročníka (prípadne žiaci ostatných ročníkov, ak nastupujú do školy prvýkrát) v pondelok ráno pred vstupom do školy. V prípade, ak nemáte možnosť vyhlásenie vytlačiť, budú tlačivá k dispozícii v pondelok ráno.
V tomto prípade je pri príchode do školy nevyhnutná prítomnosť zákonného zástupcu, ktorý tlačivo vypíše a podpíše. Vyhlásenie si môžete stiahnuť tu.
Žiaci prichádzajú do školy v čase od 7.20 hod. do 7.40 hod.
Výchovno-vzdelávací proces bude prebiehať blokovou formou.
Vyučovanie v 1. - 5. ročníku končí o 12.00 hod.
Vyučovanie v 6. – 9. ročníku končí o 12.30 hod.
Školský klub detí je k dispozícii do 15.30 hod.
Žiakom, ktorí sa zúčastnia vyučovania, bude podľa záujmu poskytnutá strava v jedálni materskej školy bežnou formou. Školské stravovanie bude zabezpečené v časovom rozpätí:
Pri vstupe do budovy bude zaistený ranný zdravotný filter: meranie telesnej teploty, dezinfekcia rúk, odstupy medzi žiakmi. Žiak nosí rúško všade vo vnútorných priestoroch základnej školy, okrem svojej triedy. Priestory školy budú pravidelne viackrát počas dňa dezinfikované.
Zákonný zástupca zabezpečí svojím deťom:
Zákonný zástupca zodpovedá za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode žiaka do školy a odchode žiaka zo školy (nosenie rúšok, dodržiavanie odstupov, dezinfekcia rúk).
Povinnosťou zákonného zástupcu je bezodkladné nahlásenie karantény, ak bola dieťaťu nariadená lekárom všeobecnej zdravotnej starostlivosti pre deti a dorast alebo príslušným regionálnym hygienikom. V takomto prípade je dieťa zo školy vylúčené.
V prípade neprítomnosti žiaka, z akejkoľvek príčiny, to zákonný zástupca bezodkladne oznámi triednemu učiteľovi. Zákonný zástupca zodpovedá za odhlásenie žiaka z obeda v ŠJ.
Pokyny riaditeľa školy upravujúce postup, organizáciu a podmienky vzdelávania žiakov
Vážení rodičia,
vzhľadom na aktuálnu situáciu a možnosť návratu žiakov 6. - 9. ročníka do škôl od 22.6.2020 žiadam rodičov týchto žiakov, aby vyplnili dotazník a vyjadrili svoj záujem / nezáujem o nástup do školy. Dotazník je potrebné vyplniť do 16.6.2020 z dôvodu, aby sme mohli pripraviť prevádzku školy od 22.06.2020.
Dotazník nájdete na adrese: https://forms.gle/u4gcLoaZRrn6Lu297
Vážení rodičia,
riaditeľstvo Cirkevnej základnej školy Vám oznamuje, že v súlade s rozhodnutím MŠVVaŠ SR zo dňa 22. mája 2020 zriaďovateľ školy Košická Arcidiecéza, Arcibiskupský úrad Košice obnovuje od 1. júna 2020 školské vyučovanie pre žiakov 1.-5. ročníka a výchovnú činnosť v ŠKD pre žiakov 1. – 4. ročníka.
Predkladáme Vám informáciu o zabezpečení organizácie výchovy a vzdelávania a vyzývame Vás k dôslednému dodržiavaniu nasledovných pokynov:
Pokyny riaditeľa školy upravujúce postup, organizáciu a podmienky výchovy a vzdelávania žiakov
Dochádzka dieťaťa do školy a ŠKD v období od 01.06.2020 do 30.06.2020